Sunday, January 23, 2011

Lost

Heey,

i helgen har något underbart hänt men jag vill inte skriva det riktigt än för då kommer det inte bli någon överraskning för min kära vän C. Inte så mycket nytt har hänt i mitt liv annars, förutom att jag (kanske) börjat på cheerleading. Imorgon ska jag och Vera prova på att träna med Nacka GF:s träningslag och jag är jättenervös. Som ni säkert vet är jag inte den mest atletiska tjejen, hehe. Jaja, jag får hoppas att det går bra eller i alla fall helt okej. Träningen imorgon kommer avgöra om jag ska börja där eller i Panthers (cheerleadingteam i Haninge).


Igår var jag och såg Winter's Bone, en "smultronställe-märkt", amerikansk film om 17-åriga Ree och hennes liv i en fattig del av Missouri. Nästan alla hon känner verkar vara inblandade i något kriminellt eller åtminstone umgås med folk som är det. Det var en sådan där film som fastnade långt inne och som jag är säker på att jag kommer att komma ihåg ett bra tag. Den skildrade inte bara en persons liv utan en livssituation som otroligt många befinner sig i, och naturligtvis; en livssituation som är helt främmande för mig. Den var jättebra och sevärd, verkligen, fast väldigt sorglig samtidigt. Det finns många som lever som de gjorde i filmen och..ja, vad ska jag säga? Så borde det inte behöva vara. 

Mitt betyg: 8,5 eller 9 av 10.

Nu måste jag gå och komma ikapp med skolarbetet, heheh.. Kanske gör ett yoga-pass;) Det är dags för mig att bli hurtig.
Oj, nu glömde jag nästan. Jag har färgat håret lite grann. Jag vet fortfarande inte om jag är nöjd med resultatet men det är väl helt okej. Ska lägga upp bilder men jag är för trött nu (vaknade åtta imorse).

xxx, Lily

No comments:

Post a Comment