Friday, February 4, 2011

The hitchhiker's guide to the galaxy

Jag avslutade för en stund sedan ett långt samtal om bl. a. värderingar i livet, omvänd rasism och rädslor. Jag kom fram till att man inte ska dra förhastade slutsatser och att mycket av det vi uppfattar som onda handlingar egentligen är osäkerhet och brist på kunskap.
 En gång när jag och Hanna var ute och gick så hostade Hanna till för hon var lite förkyld. Plötsligt vände sig en kvinna om och blåste ut sin cigarettrök i Hannas ansikte. Det var ganska omoget av henne, tycker jag. Och onödigt. Om hon hade lagt två sekunder på att tänka efter istället för att låta sin paranoia ta övertaget och direkt dra slutsatsen att hostningen var ett sätt att förolämpa henne så skulle hon nog förstått att världens snällaste och sötaste 13-åring inte förtjänade hennes lungskadande rök i ansiktet.

Jag letade efter en bild på mig och Hannipanni och hittade den här klassiska bilden från i 7:an:















xxx, Lily

No comments:

Post a Comment