Saturday, February 5, 2011

I got you, Babe

Igår så åt jag några gelégodisar när någon, som för övrigt också åt godiset, plötsligt påpekade att det här är gjort av grismage. En obehaglig känsla kröp sig på och jag släppte godisen som var på väg mot munnen. Jag kollade innehållsförteckningen och visst, det var helt riktigt. Godiset innehöll gelatin, som görs av grismage (det där sista stod inte på förpackningen). Någonstans innerst inne visste jag nog redan men samtidigt så åt jag. Räknas gelatin som fläskkött? Och i så fall, har jag brutit mot en regel även om jag är den som skapat regeln?

Några timmar senare dök en bild på Babe upp i mitt huvud. Då ville jag gråta.

Jag sökte just på "babe" på google bilder. Jag säger bara en sak; bilderna föreställde inte en minigris.
Nästa sökord: "babe the pig". Det blev bättre:




















xxx, Lily

No comments:

Post a Comment