Monday, October 11, 2010

Oops, forgot to post this last week..

Heey!

Idag har varit en ganska rolig dag, jag har dansat, jobbat på en tidning (typ), skrivit mer än tre och  en halv sida om klädnypor och sett en jättekonstig film. Det är sådana roliga saker som man får göra när man går i min klass, yeeah.
En annan sak som hände idag, när vi precis skulle se filmen, var att brandalarmet ringde. Alla suckade och försökte förneka ljudet. Vi skulle ju precis se en film, hallå? Inte helt okej. Men vi gick ut i alla fall och det var riktigt kallt. En liten tjej skrek sådär hemskt som bara småtjejer kan göra och jag höll på att dö. Sedan kom Valter och räddade situationen, ett ord räckte; TYST!

Jag har ganska mycket läxor just nu och ni vet hur mycket jag hatar läxor. Nu ska jag snart göra dom i alla fall, tillsammans med Julia och det gör ju det hela sååå mycket roligare.

I helgen var jag med Vera, det var jättemysigt. Vi var barnvakter åt Morgan och vi byggde en koja. Jag älskar kojor! Sedan såg vi på film, bakade, såg på mer film, dansade och åt supergod mat också! Precis som vanligt hemma hos Vera alltså.
I söndags jobbade jag på Palatsets musikfestival och det var också jättemysigt och så himla roligt:D Jag var konsertvakt så mitt jobb gick helt enkelt ut på att stå vid scenen och kolla på konserterna. Eftersom att det inte var någon som var helt wild and crazy så hade jag inte så mycket att göra. Då och då var det långa pauser så då kunde jag gå och kolla på de andra konserterna. Jag tyckte mest om:

  • Sixten and the cupcakes, ett rockabillyband som bestod av tre tolvåringar och en sextonåring. De var grymma, verkligen, särskilt Sixten som sjöng och spelade gitarr. Det lät inte som hans röst tillhörde en 12-åring kan jag säga. Dessutom hade bandet bara spelat sedan i julas!
  • The Terminal, ett band som jag gillade. Jag och Hilda tyckte också att gitarristen var vääldigt snygg, hahah.
  • Marit Bergman, ni vet vem det är. Vill man ha hennes röst eller vad?
  • Svante Draken, en beatboxer som var helt otrolig. han kunde göra allt, t o m Magdalena Ernman. Jag menar, då måste man ju vara bra!
  • Ison & Fille, jag tror att ni vet vilka dom är också ;)


Kvällens härligaste stund var när Carro precis hade fått världens finaste LA-keps kastad från scen och the girls and I dansade. Lycklig<3

Måste gå nu.

xxx, Lily

1 comment:

  1. Miss that day, L. Den var bäst.
    Du är bäst.
    Love
    / C

    ReplyDelete