Monday, November 8, 2010

Comatose

Heey!

Ska gå och lägga mig nu. Imorgon har jag faktiskt sovmorgon till nio men jag behöver all sömn jag kan få. Efter skolan ska jag hem till Vera och vara barnvakt åt Morgan och Hayden. Förhoppningsvis kommer jag också att träffa Monica och Wes. Det var dem vi bodde hos när vi var i USA och jag är verkligen jättetacksam för att jag fick bo där med tanke på att de inte kände mig alls;) Sedan ska jag sova hos Vera, det ska bli kul men jag vet inte om det är den bästa idén någonsin med tanke på att jag har otroligt mycket att göra den här veckan. Jag vill nästan gråta och skratta samtidigt för att det är så hemskt. Måste man ha så himla mycket att göra hela tiden (säger tjejen som precis kommit tillbaka från sitt slappa höstlov)? Som att jag kommer ihåg hur lugnt det var att vara ledig..

Har precis målat naglarna konstigare än någonsin. Det är inte snyggt eller coolt heller för den delen. Det ser lite ABBA/flum/fult och smaklöst ut men jag orkar faktiskt inte ta bort nagellacket för tredje gången ikväll så jag får väl stå ut helt enkelt.
















Konstig bild också! Som att det inte räckte med att allt annat var fel.

Just det ja, min bror Albin fyller år idag men det var inte precis någon stor grej. Han brukar bli irriterad när man säger grattis så vi åt bara tårta och pratade om annat.

Igår sa min kära pappa att livet är ett smörgåsbord fullt av möjligheter, lite klyschigt kanske men han fick mig verkligen att tro på det. Det som stör mig just nu är bara att det saknas lite saker i mitt liv och jag vill inte vara en sådan som går omkring och väntar på att livet ska börja bara för att inse att man har levt hela sitt liv utan att riktigt uppleva det. Fast det är så svårt med drömmar ju. Hur ska jag göra? Jag behöver typ praktiska tips eller något. I mitt huvud har jag en liten checklista på punkter i mitt liv som behöver fixas, inte för att jag gör så mycket åt det och det är inte lika ordnat som det låter. Svårt att förklara. Ångest.. Det kanske genomsyrar det jag skriver, jag tror det.

Måste sova nu. Lyckan återvänder väl ;)

xxx, Lily

No comments:

Post a Comment