Sunday, November 7, 2010

Even if we're miles apart

Heey!

Kom hem från Clara för en liten stund sedan. Vi myste till det med tredje säsongen av Gossip Girl, hihi. Jag upptäckte att jag inte sett färdigt den fast jag trodde det.. Happy surprise! Just nu är jag väldigt glad, jag kan inte riktigt skriva det för det kan vara svårt att förstå.

Ikväll ska jag äta middag ute med pappa och min bror Joel. Det var vääldigt länge sedan vi sågs så det ska bli kul. Jag har föreslagit Koh Phangan, min favortirestaurang, men vi får se hur det blir. Jag vill alltid gå dit så de kanske har tröttnar på den ;( (Fast det tror jag faktiskt inte).

Hur som helst, imorgon börjar skolan igen och jag är faktiskt inte särskilt ledsen för det. Inte för att jag längtar och jag älskar verkligen lov men jag har på något sätt förstått att skolan är en så pass liten del av mitt liv att det känns onödigt att tillbringa så mycket tid att tänka på- och vara ledsen över hur skolan är och att vi har mycket läxor osv.
Jag kommer troligen inte att förstå mitt eget budskap imorgon men försök förstå det ni. Det jag menar är helt enkelt att det inte är värt att deppa över betyg och sånt när man har ett helt, underbart liv framför sig. Det här är mitt sista år i grundskolan och mitt sista år med klassen jag älskar. Jag vill ta vara på det.

Att planera i förväg kan vara bra men det är inte bra att planera för mycket. Det är viktigt att inte glömma sina drömmar, de är viktiga. Hittade ett citat av en utbytesstudent i USA som jag gärna ville ha med. Det kanske inte är det bästa citatet någonsin men det stämmer in på mina åsikter;
"Live your dream - don't dream your life." - Martina (hittade inte något efternamn).

I know what I want, and it's not in Europe. Hehe<3





















Dagens outfit..

xxx, Lily

No comments:

Post a Comment