Saturday, November 6, 2010

I don't believe in hell

Heey!

Nu har jag äntligen läst färdigt "The Tenth Circle" och skratta inte åt mig, jag lånade den i augusti. Mitt problem har läst typ en sida om dagen på grund av att jag haft så mycket att göra. Hur som helst, den hade en seg del i mitten av boken som var ganska tröttsam att komma igenom. Jag kan inte avslöja för mycket om boken eftersom att min kära vän Hilda håller på och läser den.

HILDA! LÄS INTE DET JAG SKRIVER NU!






Okej, det där var kanske lite för mycket men jag vill att det ska vara en överraskning när hon läser det i slutet. Jodi Picoult skriver nämligen att det finns ett gömt citat ,som är tema för boken, i seriebilderna som i sin tur finns utspridda i boken. Jag har ägnat min morgon åt att leta upp bokstäver och nu har jag ett citat framför mig. Jag tänkte skriva det för det var ganska bra ;)

" Nothing is easier than self-deceit, for what each man wishes that he also believes to be true."
- Demosthenes
















Ska strax möta upp Clarizzen på ett café. Puss.

xxx, Lily

No comments:

Post a Comment