Saturday, September 25, 2010

Though I'm just me

Heey!

Igår köpte jag en jättesnygg BH på Lindex, såg den gamla Fame-filmen hemma hos Vanja och gick på en vietnamesisk restaurang med mina föräldrar, min moster, hennes man och min morfar. Det var ganska mysigt, tyvärr beställde jag en rätt med fänkål i och jag gillar inte fänkål. Inte alls. Så det slutade med att jag åt mig mätt på räkchips, det funkar ju också;)

Idag ska jag på Mirandas födelsedagskalas (för släkten), jag älskar att vara släkt med en av mina bästa vänner. Inte för att det händer så ofta men man kan komma på syskonens kalas och det är inget konstigt med det (världens sämsta exempel menmen..). Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig, det är så jobbigt. Jag kommer nog att ha någonting vanligt och bekvämt, alltid bra.

Just nu läser jag The tenth circle, jag tror att jag skrev det för typ en månad sedan men det beror inte på att jag är seg när jag läser, jag hade bara inte börjat då. En av huvudpersonerna, hon är 14 år, har blivit våldtagen av sin föredetta pojkvän och ingen i hennes skola tror henne. Det låter kanske lite simpelt men det berör verkligen mig. Alla vet att hon har velat ha tillbaka honom så därför säger de att hon fick som hon ville men det stämmer ju inte! Kan inte alla våldtäktsmän bara gå och dö?
Jag vet inte om det är riktig fakta som presenteras i boken (The tenth circle av Jodi Picoult, från 2006)men jag tänkte ändå citera lite:

"One out of six American women has been the victim of an attempted or a completed rape in her lifetime, adding up to 17.7 million people.
Sixty-six percent of rape victims know their assailant. Forty-eight percent are raped by a friend. Twenty percent of rapes take place at the home of a friend, neighbor, or relative.
More than half occur within a mile of the victim's home.
Eighty percent of rape victims are under age thirty. Girls between ages sixteen and nineteen are four times more likely than the general population to be victims of sexual assault.
Sixty-one percent of rapes are not reported to the police."

Sedan kommer ännu fler siffror som till sist resulterar i:

"If you factor in all the unreported rapes, 94 percent of rapists walk free."
Som sagt, jag vet inte om statistiken stämmer men..det är ändå hemskt.

Nu ska jag ta en dusch och sedan är det ut i kylan som gäller. Usch, man ser till och med att det är kallt.
Btw, träningsvärken börjar gå bort! YES!
Lite bilder på en oduschad, sunktjej (kom ihåg att det ska ändras på;):
















Favoriteffetkten of course.
See ya, wouldn't wanna be ya<3

xxx, Lily

2 comments: