Saturday, September 18, 2010

Contagious little mama

Heey!

Jag har känt mig ganska nere de senaste dagarna men det är över nu. I torsdags gick jag hem från skolan p.g.a. att jag blev sjuk och igår kom jag till skolan för att vara med på skolfotot och gick hem sedan. På väg hem i torsdags var jag rätt död. Först och främst hade jag feber och hostade och som om det inte var nog regnade det och mitt paraply gick inte att fälla upp (på morgonen hade det inte gått att fälla ihop..). Sedan såg jag någon korkad kille åka med bussen genom att hoppa på bakom den och det var faktiskt ganska läskigt  men han klarade sig.
Igår när jag gick hem var situationen helt annorlunda. Jag hade i och för sig precis varit med på skolfotot locking like a sick person men jag kände mig lycklig. Som tur är syns inte hosta på bild.

Det var ett ganska konstigt klassfoto, ingen blev sorterad in på en speciell rad p.g.a. sin längd, inga namnlappar, ingen stol när man tog det individuella fotot, inget "hakan upp, näsan ner, huvudet åt höger"-flum som jag aldrig lyckas förstå mig på. Det var faktiskt det bästa skolfotot någonsin, det sista i grundskolan och det sista med min kära klass. Jag skulle kunna skriva om hur sorgligt det känns att behöva sätta orden "sista", "min" och "klass" i samma mening men jag har varken tid eller lust.

Idag har jag sett "Julie & Julia" och jag tyckte mycket om den. Feeeel good, eller taste good kanske jag borde säga. Se den.
Det är Meryl Streep och Amy Adams som har huvudrollerna. Handlingen var väldigt unik och slående bra.

















Idag var jag, som Carro skulle ha kallat det, en sunkig tjej. Så ingen ansiktsbild idag, noo.

xxx, Lily

No comments:

Post a Comment